Готуємось до олімпіади, конкурсів

1. Виділіть рядок, у якому всі слова мають таку саму кількість звуків, як і букв:

А    електровоз, ківш, хрущ, співають;
Б    мати, явір, професор, єдиноборство;
В    адреса, київський, розмір, перервати;
Г     вечерять, ждуть, плугатар, йдуть.

2. Укажіть рядок, у якому всі слова з більшою кількістю букв, ніж звуків:

А    льодок, будяк, людина, комаха;
Б    тональність, будівельник, різьбяр, ненька;
В     в'язальник, лялька, тьмяний, лисиця;
Г     вітальня, жменька, тьохкати, долоня.

3. Укажіть рядок, у якому літера я у всіх словах позначає два звуки:

А п'явка, яструб, ясний, Лук'яненко;
Б м'який, тигреня, сяяти, ясочка;
В заряд, яловець, Ярило, яскраво;
Г Ярослав, В'ячеслав, Святослав, Яків;
Д ядро, яріти, лояльний, лялька.

4. Укажіть рядок слів, у якому літера ю у всіх словах позначає два звуки:

А любити, юшка, юхт, юнга;
Б юрта, в'юн, матір'ю, розумію;
В крицю, юність, солов'ю, надію;
Г заздрістю, країною, мишею, тишею;

Д бюст, Г'юстон, сміються, радіють.

5. Укажіть рядок, у якому всі слова з більшою кількістю звуків, ніж букв:

А джміль, бджола, дзиґа, дзвін;
Б з'їзд, щавель, ямка, ящик;
В щит, мрія, яруга, маєстат;
Г синька, донька, просинь, льон;
Д приятель, щиглик, яр, їжачиха.

6. Укажіть рядок, у якому всі слова мають букви я, ю, є, ї, що позначають дві звуки:

А з'їхати, яр, ярмарок, заюшений;
Б рішення, тигреня, рілля, ясочка, бур'ян;
В заряд, я ловець, тихоня, краля, їжак;
Г ївга, Єгор, Лук'ян, Дем'ян, Ізяслав;
Д п'ять, плем'я, сміятися, криївка, проїзд;
Е стояти, краяти, сяяти, розраяти, пиляти;
Є воля, мрія, надія, лілія, Марія.

Завдання 7
1. кріль, долонька, синь;
2. тихий, дім, їсть;
3. щастя, яскиня, ївга;
4. розмова, трон, якір.

А слова, що мають однакову кількість звуків і букв;
Б слова, що мають більше звуків, ніж букв;
В слова, що мають більше букв, ніж звуків;
Г слова, які не можна переносити з рядка в рядок;
Д слова, розташовані за алфавітом.

Завдання 8-9

1) Слово - найтонше доторкання до серця, воно може стати й ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом. 2) Мудре й добре слово дає радість, нерозумне й зле, необдумане й нетактовне - приносить біду. 3) Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу та безнадію й одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати усмішку й сльозу, породити віру в людину й заронити невіру, надихнути на працю й скувати сили душі... 4) Зле, невдале, нетактовне, просто кажучи, нерозумне слово може образити, приголомшити людину (П. Тичина).

8. Позначте речення, що містять слова з буквами, що означають два звуки.

9. Позначте речення, що містять слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають один звук.

Завдання для підготовки до олімпіад та конкурсів.:
1. 8 клас укр. л-ра

2. 8 клас укр. мова
3. 9 клас укр. л-ра
4. 9 клас укр. мова
5. 10 клас укр. л-ра
6. 10 клас укр. мова
7. 11 клас укр. мова
8. 11 клас укр. л-ра


Немає коментарів:

Дописати коментар