1.
Виділіть рядок, у якому всі слова мають таку саму кількість звуків, як і букв:
А
електровоз, ківш, хрущ, співають;
Б
мати, явір, професор, єдиноборство;
В
адреса, київський, розмір, перервати;
Г
вечерять, ждуть, плугатар, йдуть.
2. Укажіть рядок, у якому всі слова з більшою кількістю
букв, ніж звуків:
А
льодок, будяк, людина, комаха;
Б
тональність, будівельник, різьбяр, ненька;
В
в'язальник, лялька, тьмяний, лисиця;
Г
вітальня, жменька, тьохкати, долоня.
3. Укажіть рядок,
у якому літера я у всіх словах позначає два звуки:
А п'явка, яструб, ясний, Лук'яненко;
Б м'який, тигреня, сяяти, ясочка;
В заряд, яловець, Ярило, яскраво;
Г Ярослав, В'ячеслав, Святослав, Яків;
Д ядро, яріти, лояльний, лялька.
4. Укажіть рядок
слів, у якому літера ю у всіх словах позначає два звуки:
А любити, юшка, юхт, юнга;
Б юрта, в'юн, матір'ю, розумію;
В крицю, юність, солов'ю, надію;
Г заздрістю, країною, мишею, тишею;
Д бюст, Г'юстон, сміються, радіють.
5. Укажіть рядок,
у якому всі слова з більшою кількістю звуків, ніж букв:
А джміль, бджола, дзиґа, дзвін;
Б з'їзд, щавель, ямка, ящик;
В щит, мрія, яруга, маєстат;
Г синька, донька, просинь, льон;
Д приятель, щиглик, яр, їжачиха.
6. Укажіть рядок,
у якому всі слова мають букви я, ю, є, ї, що позначають дві звуки:
А з'їхати, яр, ярмарок, заюшений;
Б рішення, тигреня, рілля, ясочка,
бур'ян;
В заряд, я ловець, тихоня, краля, їжак;
Г ївга, Єгор, Лук'ян, Дем'ян, Ізяслав;
Д п'ять, плем'я, сміятися, криївка,
проїзд;
Е стояти, краяти, сяяти, розраяти,
пиляти;
Є воля,
мрія, надія, лілія, Марія.
Завдання
7
1. кріль, долонька, синь;
2. тихий, дім, їсть;
3. щастя, яскиня, ївга;
4. розмова, трон, якір.
А слова, що мають однакову кількість
звуків і букв;
Б слова, що мають більше звуків, ніж
букв;
В слова, що мають більше букв, ніж
звуків;
Г слова, які не можна переносити з рядка
в рядок;
Д слова, розташовані за алфавітом.
Завдання
8-9
1) Слово - найтонше доторкання до серця,
воно може стати й ніжною запашною квіткою, і
живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, і
брудом. 2) Мудре й добре слово дає радість, нерозумне й зле, необдумане
й нетактовне - приносить біду. 3) Словом можна вбити й оживити, поранити і
вилікувати, посіяти тривогу та безнадію й одухотворити, розсіяти сумнів і
засмутити,
викликати усмішку й сльозу, породити віру в людину й заронити невіру, надихнути
на працю й скувати сили душі... 4) Зле, невдале, нетактовне, просто кажучи, нерозумне слово може образити,
приголомшити людину (П. Тичина).
8. Позначте
речення, що містять слова з буквами, що означають два звуки.
9. Позначте
речення, що містять слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають один звук.
Завдання для підготовки до олімпіад та конкурсів.:
1. 8 клас укр. л-ра
2. 8 клас укр. мова
3. 9 клас укр. л-ра
4. 9 клас укр. мова
5. 10 клас укр. л-ра
6. 10 клас укр. мова
7. 11 клас укр. мова
8. 11 клас укр. л-ра
Завдання для підготовки до олімпіад та конкурсів.:
1. 8 клас укр. л-ра
2. 8 клас укр. мова
3. 9 клас укр. л-ра
4. 9 клас укр. мова
5. 10 клас укр. л-ра
6. 10 клас укр. мова
7. 11 клас укр. мова
8. 11 клас укр. л-ра
Немає коментарів:
Дописати коментар