Банк педагогічних знахідок

Опис системи роботи з класом:
Опис системи, за якою працює колектив

Особливе місце у класному колективі займає учнівське самоврядування, яке є способом організації життя колективу. Тому у класі створені малі ініціативні групи, які мають певні обов’язки. Навчальний МІГ триває на контролі успішність учнів. Інформаційний – перевіряє готовність учнів до інформ-експресів, наявність зошитів, готує обладнання на інформ-експреси. Трудовий МІГ організовує роботу на закріпленій території, допомагає  в організації екскурсій на підприємства, прищеплює усвідомлення особистого ставлення до праці. Спортивний МІГ допомагає залучити учнів  до шкільних районних змагань, організовувати дні здоров’я. МІГ дисципліни і порядку слідкує за чергуванням у гімназії, класі, носінням гімназійної форми, станом підручників, зошитів, щоденників. Культмасовий МІГ організовує випуск листівок, буклетів, шкільних газет, допомагає  в організації класних свят та підготовці номерів художньої самодіяльності на свята. Виконуючи певну роботу, учні вдосконалюють свою діяльність, нагромаджують позитивний досвід, проявляють творчість, ініціативу. 


Банк педагогічних знахідок
(з досвіду роботи вчителя)

                                                                                                               Кожна особистість
                                                                народжена в цьому світі 
                                                                                    являє собою щось особливе,
                                                                             що ніколи не існувало раніше,
                                                                           нове, оригінальне, унікальне.
                                                                                                     Мартін Бубер
Проблема людини завжди була головною проблемою філософії, як поняття особистості завжди було головною проблемою педагогіки. Але особистість необхідно виховувати, треба впевнити дитину у власній неповторності, спонукати її до самовиховання, до того, щоб стати творцем для самого себе. Особистостями не народжуються, ними стають. Тому головною проблемою, над розв’язанням якої я працюю це «Виховання життєво-компетентної особистості через участь у житті гімназії та громадському житті», метою якої є:
Ø допомогти  учням  реально оцінити свої здібності та можливості;
Ø виявити свої природні задатки, творчо розвивати їх;
Ø розвивати і вчити визначати свої професійні інтереси.
Працюючи класним керівником,дбаю про всебічний розвиток учнів, про виховання у них працьовитості, колективізму, про підвищення якості знань та зміцнення дисципліни і порядку у класі. Аналізуючи власний досвід роботи класного керівника та вивчаючи досвід  колег, хочу погодитися з думкою Г.К.Башкирської щодо виховання життєво-компетентної особистості учня:
Ø дитина – це суб’єкт свого розвитку, вона виховує, будує себе сама;
Ø кожна дитина, навіть «найважча» хоче бути гарною, тільки їй потрібна допомога: визнання, повага, любов до оточуючих;
Ø виховують не класні години, моралізування, вказівка на її  похибки та помилки, виховує спільна та індивідуальна діяльність, багатство колективних та індивідуальних переживань, стосунків, почуттів.
Виходячи з цього, для себе, як класного керівника визначила такі завдання:
Ø створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в учнівському колективі, як могутнього засобу і необхідної умови формування особистості;
Ø виховувати в учнів позитивні риси характеру (волю, чесність, самокритичність, повагу до старших, взаємодопомогу) та виробляти загальнолюдські норми етики;
Ø виховувати в учнів ціннісне ставлення до держави, її законів, до сім’ї, родини, людей, до природи, до мистецтва, до суспільства;
Ø розвивати навчально-пізнавальні потреби і здібності учнів;
Ø виховувати в учнів потреби  прилучатися до скарбів української народної творчості, знань традицій, свят, обрядів і звичаїв народу, до культурних надбань людства;
Ø розвивати перед кожним учнем можливості його особистої участі в суспільно-корисних справах, залучати до посильного їх виконання;
Ø забезпечити дієвий зв'язок з батьками у становленні особистості.
Важливим моментом у моїй праці є планування роботи. Свій план складаю на основі загальногімназійного виховного плану, оскільки учнівський колектив – це частина великої родини.
Плануючи виховну роботу, поєдную традиційні форми і методи та інноваційні. Для цього використовую тестування, тренінги, індивідуальні   бесіди  - консультації. Акцентую увагу на морально-етичному вихованню (формуванню обов’язку, відповідальності, культурі поведінки, патріотичному, правовому, екологічному вихованню).
Для реалізації всіх цілей і завдань добираю заходи, тематика яких приурочена подіям  сучасності та календарним датам,зокрема до Дня партизанської слави, до Дня визволення України від фашистських загарбників, (бесіди на місцевому матеріалі) до Всесвітнього дня прав людини, до Дня космонавтики («Юрій Гагарін – перший космонавт»), «Професії мого роду», «Уроки Чорнобиля», «До Дня слов’янської писемності» тощо.
Особливе місце у моїй роботі належить самоврядуванню. Випробувавши деякі варіанти, вже декілька років користуюсь такою схемою:

                                      

Адже воно є способом організації життя учнівського колективу. Участь в роботі органів самоврядування сприяє виробленню в учнів почуття господарів класу, вчить співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму, позитивно впливає на формування в учнів моральних якостей, що виробляються в процесі спільної творчої діяльності.
         Щорічно практикую в класі переобрання органів самоврядування, через те, що існує декілька лідерів. Вибори завжди проводжу шляхом  відкритого голосування і часто проходить зміна лідерів.
         Виконуючи певні обов’язки, учні вдосконалюють свою діяльність, набувають навиків організаційної роботи, нагромаджують позитивний досвід і традиції. Це дає можливість для співдружності учнів і вчителів, творчого пошуку, ініціативи.
         Вважаю, що основне призначення класного керівника – піклування про максимальний розвиток кожної дитини, тому я допомагаю дітям знайти себе, розвивати свої здібності само реалізувати свої сили, осмислювати життєві явища, самостійно шукати Істину, знаходити власну позицію шляхом напруженої інтелектуальної роботи, прямувати до духовного життя, осягаючи закони Прекрасного, прилучити до його створення.
Щоб вирішити проблему залучаю учнів до участі у гуртках, секціях, різноманітних конкурсах. На базі класу створено фольклорний гурт «Пролісок», який неодноразово посідав призові місця.

         Враховуючи індивідуальні особливості учнів, намагаюсь формувати  колективістську і ділову спрямованість через групову діяльність, КТС, вищезгадані години спілкування, розвивати творчі здібності у тій сфері, де їм легше досягти успіху.


 Презентація на тему "Патріотичне виховання"

                        

Немає коментарів:

Дописати коментар